Voortgang schikkingen
Recent hebben wij met een aantal grote verzekeraars schikkingen getroffen. Na de bekendmakingen hiervan zijn we voor al onze deelnemers die zich op tijd hebben aangemeld meteen begonnen met de eerste stappen van de administratieve afronding van de Woekerpolisclaim.
Ben je benieuwd naar de stand van zaken? Hieronder lees je de status per verzekeraar:
Achmea
De laatste oproep voor het doorgeven van aanvullende gegevens was begin oktober. Op dit moment voert Achmea de controles uit. Zodra we meer kunnen delen aan Achmea-deelnemers over de vervolgstappen, ontvangen zij hier bericht over.
ASR/Aegon
Inmiddels is 90% van de bereikte deelnemers met een ASR/Aegon polis akkoord gegaan met hun voorstel. Dit betekent dat de regeling definitief doorgaat en claimadministrator Consumentenbond Claimservice is gestart met de uitbetalingen. Deze uitbetalingen vinden gefaseerd plaats. Heb je een voorstel van ASR/Aegon ontvangen en heb je hier een vraag over? Bekijk dan hier de veelgestelde vragen over het voorstel.
Nationale-Nederlanden
Momenteel is claimadministrator Consumentenbond Claimservice druk bezig met het uitsturen van persoonlijke voorstellen naar onze deelnemers via nn@claimservice.nl. Gelet op het grote aantal deelnemers aan de claim vindt de verzending van de voorstellen gefaseerd plaats. Het kan daarom nog even duren voor je een voorstel ontvangt. Voor het doorgaan van de regeling is het nodig dat 90% van de bereikte klanten akkoord gaat met hun individuele voorstel. Bekijk dan hier de veelgestelde vragen over het voorstel.
Reaal
De laatste oproep voor het doorgeven van aanvullende gegevens was eind oktober. Deze gegevens zijn gedeeld met Reaal. Op dit moment voert Reaal de laatste controles uit. Zodra we meer kunnen delen aan Reaal-deelnemers over de vervolgstappen, ontvangen zij hier bericht over.
Waar staan we nu?
Zoals je leest hebben we nog een aantal stappen te doorlopen. Dit proces vraagt de nodige tijd door de vereiste nauwkeurigheid. We vragen om je begrip hiervoor, en enig geduld. Zodra er meer bekend is over jouw claim, ontvang je vanzelf bericht van ons.