Voortgang schikkingen
Recent hebben wij met een aantal grote verzekeraars schikkingen getroffen. Na de bekendmakingen hiervan zijn we voor al onze deelnemers die zich op tijd hebben aangemeld meteen begonnen met de eerste stappen van de administratieve afronding van de Woekerpolisclaim.
Ben je benieuwd naar de stand van zaken? Hieronder lees je de status per verzekeraar:
Achmea
De laatste oproep voor het doorgeven van aanvullende gegevens was begin oktober. Op dit moment voert Achmea de controles uit. Zodra we meer kunnen delen aan Achmea-deelnemers over de vervolgstappen, ontvangen zij hier bericht over.
ASR/Aegon
Inmiddels is 90% van de bereikte deelnemers met een ASR/Aegon polis akkoord gegaan met hun voorstel. Dit betekent dat de regeling definitief doorgaat. Claimsadministrator Consumentenbond Claimservice is nog bezig met het uitsturen van persoonlijke voorstellen via asr@claimservice.nl. Heb je vanuit Consumentenbond Claimservice een voorstel van ASR/Aegon ontvangen en heb je hier een vraag over? Bekijk dan hier de veelgestelde vragen over het voorstel.
Nationale-Nederlanden
We zijn onlangs begonnen met het opvragen van aanvullende informatie. Heb je niks gehoord? Dan kun je onze volgende berichten afwachten. We verwachten eind eerste kwartaal 2025 te starten met het versturen van persoonlijke voorstellen.
Reaal
De laatste oproep voor het doorgeven van aanvullende gegevens was eind oktober. Op dit moment voert Reaal de laatste controles uit. Naar verwachting volgen in het eerste kwartaal van 2025 de eerste persoonlijk voorstellen aan Reaal-deelnemers die op grond van de schikking aanspraak kunnen maken op vergoeding.
Waar staan we nu?
Zoals je leest hebben we nog een aantal stappen te doorlopen. Dit proces vraagt de nodige tijd door de vereiste nauwkeurigheid. We vragen om je begrip hiervoor, en enig geduld. Zodra er meer bekend is over jouw claim, ontvang je vanzelf bericht van ons.